kematian itu satu kepastian,,

assalammuailaiku. selamat petang, salam 1 malaysia, salam dah nk pilihan raya, salam warga blogger, tolong kirimkan salam dkt sapa2 la,, hehhehe..


at my precious home

ayah : yg ada ilmu hitam mati, yg ada ilmu ALLAH pun mati tetapi  sesiapa yg memiliki ilmu ALLAh akan selamat mereka di akhirat kelak> yg kaya mati, yg miskin pun mati, yg dengar lagu pun mati, x dengar pun mati
aku : diamla, encik buniran! pagi-pagi da merepak, mengganggu org je!!
ayah : cakap betul la !! aku semalam ada dengar berita, org yg amalkan ilmu hitam 2 dah mati, 2 yg aku nk ingatkan korang ni!!
aku : 0oo


i went to my granny's house,

secara kebetulan atuk dpt panggilan phone yg saudara dia at OLAK BATU, 
telah meninggalkan kami semua,
<seday, mmg seday> 
da ajal dia kan, nk wat cam mana, kita yg masih idup ni mestilah teruskan hidup kita gak kan,,

alkisah,
pak cik aq itu, tinggal berdua sahaja ngan mak cik aq,
anak2 dia ada la dlm 3 org tapi yg sulung pon da xda gak,

atuk aq tanya la, 

atuk : isteri mu ninggal ni, bb sakit dia yg dulu ke? < barah >
pak cik : x la abang, arie 2 masa raya puasa 2, dia da senang, semalam dia ajak saya gi temankan dia gi ozpital wat medical check-up, doktor kata dia xda apa2, just batuk2 sahaja, pagi tadi kami pun gi klinik lak, nk check balik, doktor cuma ag ubat batuk & tengahari ini, dia ckp penat, 2 yg sekarang dia tidur x bangun2 2, huhuhuh < pak cik cerita sambil mengeluarakn air mata >
atuk : 00oo,, da ajal dia, sabar man!!
pak cik : abang nk alek uma gak ke mlm ni?
atuk : mintak maaf, man aku terpaksa balik ecok cucu & anak menantu aq pun nk kejew.
pak cik : tidur la ni, bang!
atuk : lain kali la, din, ni mak ko da x da ni, jgn ko x dtg la umah aku lagi,
abang din : insyaallah, atuk! nanti aku singgah, terima kasih

aq yg hanya menjadi pendengar setia ni,
hanya tersenyum mendengar perbualan mereka 2, 
pagi tadi sebelum mendengar berita seday ni, ayah aku telah merepek2 sai kematian, rupanya org yg hampir dgn kita pun, aku turut meningglkan kita bukan setakat org yg ada ilmu hitam 2,, 



sesungguhnya:kematian itu adalah satu kepastian






Comments